divendres, 19 de febrer del 2010

Rectificat: que és ?





Segons la descripció de la wikipédia en català :
El procés de rectificat permet obtenir molt bones qualitats d'acabat superficial i mesures amb toleràncies molt estretes.


També denominem rectificat com a acabat superficíal que es demana a una peça quan es disenya i fa referéncia expressa a la rugositat que ha de tenir en superficíe.

La qualitat avui en dia es pot obtenir tant amb torns de control numéric amb eina, o amb rectificadora amb mola abrasiva.

A més de peçes per l'industria i maquinaria el rectificat també es necessari en molts dels elements del que consta un motor d'explosió, essent una de les activitats principals que realitzem a casa nostra, el rectificat de motors.

En el motor concretament van rectificats els cilindres del bloc, el cigonyal , les bieles, els eixos que conjunten la biela amb el pistó, els plans de contacte amb diverses peçes del motor, els plans de la culata i el bloc, els seients on treballen les vávules, les guies de les vávules, les válvules... Així doncs diem que rectifiquem un motor quan revisem totes les parts que están sotmeses a desgast i les tornem als valors óptims de treball.

Us deixo un vídeo on es mostra com es rectifica el plà d'una culata de BMW 6 cilindres

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada