divendres, 7 de maig del 2010

Treient un cargól trencat al vehicle

Aprofitant que avui un client ens ha sol.licitat amb urgéncia un servei extern al seu taller he fet unes fotografíes del procés que fem servir per extreure cargols i espàrregs que es trenquen i en queda una part fixada a la peça.

Per poder treure la part trencada, necesitarem que hi hagi suficient espai , doncs s'ha de foradar el troç trencat per poder utilitzar l'extractor especial.

Aqui tenim la fotografía del cargol trencat arran de soport , amb la part superior tota rematxada





El primer que fem es pulir la part irregular amb una fresa pneumatica d'alta velocitat, doncs suposem que el cargol no estàra molt fort. El problema normalment el tenim en que la sortida de la rosca ès malmesa.

Amb un punxó marquem el mes exacte possible el centre del espàrreg per tal de fer guia per la broca. Aquest punt es gran importancia doncs que el forat estigui centrat al cargol permetrà que l'estractor treballi perfectament, en cas contrari ens podrem trobar que no fa la força uniforme , ens presiona el cargol contra la rosca i en el pitjor dels casos el cargol no surt i la rosca es deforma.

Procedimt a foradar amb vaixes revol.lucions el troç de cargol trencat amb una broca de 3mm, tenint cura de treballar el més centrat possible, i amb especial cura a la sortida de la broca doncs podriem trencarla dintre. Una vegada tenim el forat de guia, anem engrandint-lo fins que ens passi l'estractor mes gran possible. En aquest cas per un cargol de 10mm, foradant a 5,5mm n'hi ha prou.

Treballem amb estractors de tot tipus en funció del treball, per aquest cas fem servir un "protto" de rosca esquerres granada, així al desenroscar el cargol trencat l'estractor es va introduint fins que es clava en la peça.



Com es el cas, al haver sanejat la part superior rematxada el cargol surt sense massa complicacions:



Tenim el problema a les mans i fora del cotxe:




Per acabar passem un mascle per repasar la rosca i ja podem instal.lar un cargol nou



Com cada feina es un cas , hi ha vegades en que el cargol està molt fort , o bé l'acces no es gaire bó i fem el forat descentrat,ens trobem amb que el cargol no surt, en aquestes situacions no hi ha mes remei que foradar fins eliminar tot el cargol i col.locar un helicoil

dimarts, 20 d’abril del 2010

Cataleg Porsche "on line"




Els que ens dediquem a la reparació ens trobem diariament amb els reptes d'obtindre l'informació adient al vehicle que tenim a les mans, i com que els fabricants van camviant asiduament de models i tecnologia es indispensable tenir tota l'informació correcte a fi de fer reparacions professionals i de qualitat

En asquesta línia , anire posant totes les fonts d'informacio que trobi per tal que pogueu tenir-hi accés per si mai us fa falta.

Aqui tenim dos enllaços imprescindibles per a vehicles PORSCHE.

En primer lloc un decodificador de VIN, o Vehicle Identificator Number on posant el bastidor us facilita les dades bàsiques de construccio, serie, tipus i pais on es va fabricar PORSCHE VIN DECODIFICATOR


Amb aquesta informació ja podem buscar als catàlegs electronics de peçes que ens facilita PORSCHE :

Porsche Classic Original Parts Catalogue

divendres, 16 d’abril del 2010

Rectificats Plans amb tangencial

Un de les inversions de la que estém mes satisfets va ser quan a l'hora d'adquirir la rectificadora tangencial el meu pare va dir "posats a invertir, com mes gran millor" i cuanta raó que tenia.
El fet de tenir una màquina gran permet fer feines amb peçes de cualsevol tamany, tan de grans, com de molt petites conservant la precissió sigui per la feina que sigui.

Una altre de les ventatjes a l'hora de rectificar séries de peçes es que els hi podem posar totes, amb el que obtindrem la mesura esacte en cada una de elles.

Tal com podem veure en les fotografies tenim una petita sèrie de matrius rectangulars on segons el planell han de tenir les 6 cares rectificades amb una tolerancia de 0 / -0.01mm. Aixó pels foranis en el món de les toleràncies es una centésima part de milimetre. El repte doncs el tenim en deixar les peces perfectament paral.leles i dintre la mesura que ens demanen:




Podem fer totes les peçes a l´hora , important si el client les demana idéntiques :




En resum, un bon encert invertir en mides grans doncs pots atendre molts àmbits diferents de clients, per tant a l'hra d'adquirir maquinària si l'economia ho permet ens apliquem aquella dita de "Burro Grande, ande o no ande"

dijous, 1 d’abril del 2010

REPARACIO DE LLANTES

Us adjunto el vídeo de com es reparen les llantes d'aleacio.

Com podeu observar el procés es fa mitjançant una màquina específica, es monta la llanta amb el seu centrador , s'aplica temperatura per evitar que s'esquerdi l'alumini i mitjançant uns pistons hidràulics anem corretjint totes les deformacions. En acabar el procés el millor es pintar la llanta per que quedi com nova.

">